SAINA-SERVER BLOG

آی پی ثابت رایگان

آی پی ثابت رایگان + بررسی مزایا و معایب

امروزه با گسترش فعالیت‌های آنلاین و نیاز روزافزون به امنیت و پایداری در اتصال به اینترنت، مفهوم “آی پی ثابت” بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. آی پی ثابت به معنی یک آدرس آی پی اختصاصی است که به صورت دائمی به یک کاربر یا سرور اختصاص داده می‌شود.

internet protocol(IP)

در این مقاله به بررسی آی پی ثابت رایگان، مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت و تلاش می‌کنیم تا نگاهی جامع به این موضوع داشته باشیم.

آی پی ثابت چیست؟

آی پی (IP) یا “آدرس پروتکل اینترنت” یک شناسه یکتا برای هر دستگاه متصل به شبکه اینترنت است. این آدرس به دو صورت آی پی ثابت (Static IP) و آی پی متغیر (Dynamic IP) قابل دسترسی است. در حالت آی پی متغیر، هر بار که دستگاه شما به اینترنت متصل می‌شود، یک آدرس آی پی جدید در اینترنت به شما اختصاص داده می‌شود. اما در آی پی ثابت، آدرس آی پی همواره ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند.

در نتیجه برای فعالیت های حساس مانند ترید و فعالیت های مالی با گوشی android و یا ios شما حتما باید از آی پی ثابت استفاده کنید که تغییر نکند.

آی پی ثابت رایگان چیست؟ آیا امکان پذیر هست؟

بسیاری از کاربران به دنبال دریافت آی پی ثابت رایگان هستند تا بدون پرداخت هزینه اضافی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

با این حال، باید توجه داشت که ارائه آی پی ثابت به صورت رایگان وجود خارجی ندارد.
البته باید بدانیم که مورد استفاده ما از آی پی ثابت چیست؟
در صورتی که نیاز داریم از آی پی ایران خود به عنوان آی پی ثابت استفاده کنیم میتوانیم از راه هایی مانند Ddns یا حتی بخش cloud میکروتیک استفاده کنیم.
اما اگر فعالیت های حساس داریم به عنوان مثال نیاز به آی پی ثابت رایگان برای ترید داریم باید بدانیم همچین امکانی وجود ندارد.

اما راهکار چیست؟


برای فعالیت در بازارهای مالی مثل ترید و خرید و فروش بین المللی به دلیل تحریم بودن ایران استفاده کردن از آی پی ایران مجاز نمیباشد و در صورتی که از آی پی ایران استفاده شود سرمایه شما به خطر خواهد افتاد.
خرید آی پی ثابت راهکار امن فعالیت در بازارهای مالی مثل ترید و خرید و فروش بین المللی میباشد.

مزایای استفاده از آی پی ثابت رایگان

دسترسی دائمی و پایدار: یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از آی پی ثابت، دسترسی دائمی به یک آدرس آی پی مشخص است.

این موضوع برای کسب‌وکارهایی که نیاز به دسترسی به سرورهای خود از راه دور دارند یا کاربرانی که می‌خواهند به سیستم‌های خانگی خود از مکان‌های مختلف دسترسی داشته باشند، اهمیت زیادی دارد.

اگر شما میخواهید از آی پی ثابت رایگان برای شبکه اینترنت ایران خود استفاده کنید ۲ راه حل برای آن وجود دارد.

از ارائه دهنده اینترنت خود (IPS) خود بخواهید تا یک آی پی ثابت در اختیار شما قرار دهد.

و یا از آپشن های موجود در روتر ها مثل میکروتیک و مودم ها که معمولا با اسم DDNS شناخته میشود استفاده نمایید.

این قابلیت از آی پی داینامیک شما آی پی ثابت میسازد.

معایب استفاده از آی پی ثابت رایگان

  1. عدم وجود پشتیبانی مناسب: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استفاده از آی پی ثابت رایگان، نبود پشتیبانی مناسب است. در صورت بروز مشکلات، کاربران ممکن است نتوانند به سرعت مشکل خود را حل کنند و این موضوع می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که به اتصالات پایدار نیاز دارند، چالش بزرگی باشد.
  2. خطرات امنیتی: با داشتن یک آی پی ثابت رایگان، دستگاه شما همیشه در معرض خطرات امنیتی قرار دارد. هکرها و مهاجمان می‌توانند با داشتن این آدرس آی پی، حملات متمرکزی را علیه شما انجام دهند. به همین دلیل، داشتن آی پی ثابت رایگان بدون تدابیر امنیتی مناسب، می‌تواند به ضرر شما تمام شود.
  3. پایداری کمتر: بسیاری از سرویس‌های رایگان ممکن است پایداری و کیفیت بالایی را ارائه ندهند. این بدان معناست که اتصال شما ممکن است در برخی مواقع قطع شده یا دچار نوسانات شود.
  4. محدودیت در سرویس‌ها: برخی از ارائه‌دهندگان آی پی ثابت رایگان، ممکن است محدودیت‌هایی در استفاده از سرویس‌های خود اعمال کنند. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل محدودیت پهنای باند، زمان استفاده یا حتی تعداد دسترسی‌های همزمان باشد.
  5. تبلیغات و اطلاعات اضافی: سرویس‌های رایگان معمولاً از طریق نمایش تبلیغات یا جمع‌آوری اطلاعات کاربران خود، درآمد کسب می‌کنند. این امر می‌تواند منجر به نمایش تبلیغات آزاردهنده یا حتی نقض حریم خصوصی کاربران شود.

همچنین آی پی ثابت رایگان عمومی هست و فقط برای شما نیست پس به هیچ عنوان نمیتوانید در کارهای حساس مثل صرافی ارز دیجیتال و ترید از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

اگر به دنبال امنیت سرمایه خود هستید و دنبال دور زدن تحریم های بین المللی هستید شما حتما باید یک آی پی ثابت اختصاصی برای خود تهیه کنید.

گول نخورید آی پی ثابت رایگان به هیچ عنوان وجود ندارد و بدانید که اگر هم باشد اون آی پی عمومی هست و توسط افراد دیگر هم استفاده میشود.

منبع: b2n.ir

دیدگاه خود را بنویسید و به این مطلب امتیاز دهید.

نوشتن دیدگاه و امتیاز شما، برای ما مهم هست. اون رو با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب وبلاگ

آخرین مقالات آموزشی سایناسرور

Mikrotik-Hap-ax3

معرفی روتر خانگی میکروتیک Hap Ax3

روتر hAP ax³ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانه‌ها و شرکت‌های کوچک است. در ادامه بررسی میکنیم که چرا باید این روتر ارزشمند میکروتیک را خریداری کنیم. همچنین میتوانید مشخصات کامل این روتر را در سایت میکروتیک بررسی کنید. سیستم […]

آی پی ثابت رایگان

آی پی ثابت رایگان + بررسی مزایا و معایب

امروزه با گسترش فعالیت‌های آنلاین و نیاز روزافزون به امنیت و پایداری در اتصال به اینترنت، مفهوم “آی پی ثابت” بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. آی پی ثابت به معنی یک آدرس آی پی اختصاصی است که به […]

best-ip-static-for-trade

بهترین آی پی ثابت برای ترید + راهنمای خرید و استفاده

اگر شما در حوزه ارز دیجیتال و ترید فعالیت دارید، حتما دغدغه اصلی شما این هست که بهترین آی پی ثابت برای ترید باید چه ویژگی هایی داشته باشد.با سایناسرور در ادامه همراه باشید تا ۰ تا ۱۰۰ خرید آی […]

تا شروع حرفه ای یک کلیک فاصله دارید.

  • پشتیبانی همیشه حاضر
  • کیفیت تضمین شده
  • بالاترین کیفیت

نماد ها و گواهینامه ها

آسوده خاطر خرید خود را نهایی کنید.

نماد اعتماد الکترونیک

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

نماد اعتماد

لوگو ساماندهی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای لوگو به رسانه های بر خط هویت صاحب آن و صلاحیت وی را برای فعالیت احراز می نماید.

نماد ساماندهی

تماس بگیرید
021-44767889(مشاوره رایگان)

واتس اپ تلگرام
تماس تلفنی پیام در واتس‌اپ پیام در تلگرام
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x