SAINA-SERVER BLOG

what-is-ip-static

آی پی ثابت چیست؟ +کاربرد Ip Static

آیپی ثابت چیست؟ هر چیزی یا هر دستگاهی که در شبکه های داخلی یا در شبکه‌ی اینترنت فعالیت دارد یک آدرس دارد که به آن آی پی ( IP ) گفته میشود. حال این آی پی میتواند تغییر پذیر (Dynamic) و یا ثابت ( Static) باشد.

در ادامه همراه سایناسرور باشید تا با اصطلاحات مربوط به این موضوع، نحوه خرید آی پی ثابت و کاربرهای آی پی ثابت آشنا شوید.

آی پی چیست؟

Internet Protocol و یا در اختصار IP آدرس شما در دنیای شبکه و اینترنت میباشد.

از آی پی برای ارتباط و ارسال اطلاعات در شبکه اینترنت و شبکه های داخلی استفاده میشود.

آی پی یک نشانی منحصر به فرد برای هر دستگاهی میباشد که میخواهد در شبکه اینترنت یا داخلی تبادل اطلاعات انجام دهد.

آی پی ثابت چیست؟

هر کسی که به اینترنت وصل میشود و از اینترنت استفاده میکند علاوه بر آی پی داخلی ( شبکه داخلی ) یک آی پی اینترنتی دارد که نشانی آن فرد در اینترنت میباشد. این آی پی میتواند ثابت ( استاتیک ) و همچنین غیر ثابت ( داینامیک ) باشد.

از روی یک آی پی میتوان اطلاعات مفیدی را استخراج کرد. به عنوان مثال میتوان پیدا کرد:

  1. اطلاعات مکانی (مانند کشور، استان یا شهر): با استفاده از آدرس آی‌پی، می‌توان مکان فیزیکی تقریبی دستگاه را تعیین کرد، هرچند این تقریبی است و دقت آن ممکن است متفاوت باشد.
  2. اطلاعات شبکه (مانند ISP یا ارائه‌دهنده خدمات اینترنت): برخی از اطلاعات آی‌پی می‌توانند اطلاعاتی درباره ارائه‌دهنده خدمات اینترنت دستگاه را نشان دهند.

آی پی داینامیک چیست؟

حالا که با مفهوم آی پی و همچنین آی پی ثابت آشنا شدیم خیلی راحت میتونیم آی پی داینامیک یا غیر ثابت را تعریف کنیم.

در ایران عموم مردم در حال استفاده از آی پی داینامیک هستند یعنی با هر بار قطع و وصل شدن از اینترنت آی پی آنها نیز تغییر خواهد کرد و ثابت و اختصاصی نیست.

کاربرد آی پی ثابت چیست؟

اگر به شکل دائم با شبکه خود در ارتباط هستید و یا میخواهید فایل های خود را از راه دور در کامپیوتر خود بررسی کنید و یا میخواهید از ایران با آی پی خارجی فعالیت کنید شما نیاز به آی پی ثابت دارید.

سرویس‌های خاص

همان طور که میدانید کشور ایران برای فعالیت های مالی بین المللی مثل ترید و ارز دیجیتال پی پل، خدمات مالی، فریلنسری و … تحریم هست و حتما باید از آی پی بجز آی پی ایران برای این سرویس ها استفاده شود.

مدیریت شبکه‌ها

آدرس‌های ثابت می‌توانند به عنوان نقطه ورود به شبکه‌ها برای مدیریت از راه دور مورد استفاده قرار بگیرند. مثلاً برای اتصال به یک شبکه از راه دور و اجرای تغییرات مورد نیاز.

دستگاه‌های دائمی

برخی دستگاه‌ها نیاز دارند تا همیشه در دسترس باشند، مثل سیستم‌های مانیتورینگ، دستگاه‌های اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های CCTV و دوربین مدار بسته. آدرس آی‌پی ثابت می‌تواند اطمینان حاصل کند که این دستگاه‌ها همیشه به‌صورت مستقیم و قابل دسترس هستند.

سرویس‌های خصوصی

آدرس‌های ثابت برای ارتباطات داخلی در سازمان‌ها و شبکه‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این می‌تواند از نظر امنیتی مفید باشد و همچنین به مدیریت شبکه کمک می‌کند.

گیم های اینترنتی

اگر عاشق گیم هستید و علاقه مند به بازی های بین المللی هستید حتما تا به حال متوجه شده اید که برای استفاده راحت از این بازی ها باید یک آی پی ثابت اختصاصی داشته باشید.

در کل، استفاده از آدرس آی‌پی ثابت در مواردی که نیاز به پایداری و دسترسی مداوم دارند یا برای ارتباطات عمومی از آنها استفاده می‌شود.

چه کسانی باید آی پی ثابت خریداری کنند؟

با داشتن آی پی ثابت آدرس شما همیشه ثابت هست و از هرجایی در اینترنت قابل دسترسی میباشد.

تریدرها

تریدرها حتما باید از یک آی پی اختصاصی و ثابت غیر ایرانی استفاده کنند و نباید این آی پی مدام در حال تغییر باشد در غیر این صورت حساب کاربری آنها در صرافی بلاک خواهد شد.

فریلنسرها

فریلنسرها برای فعالیت در بازار جهانی نیاز به VPS دارند تا به هیچ عنوان محل فعالیت آنها از ایران مشخص نباشد.

سرویس های تحریم

تمامی سرویس های گوگل و سایت هایی که تحریم شده اند برای استفاده نیاز به یک وی پی اس دارند و از سرویس های تغییر آی پی نمیتوانیم استفاده کنیم.

تفاوت آی خارجی و ایرانی

اگر فقط قصد این را دارید که آدرس آی پی ثابت داشته باشید میتوانید با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود ارتباط برقرار کنید و درخواست آی پی ثابت کنید.

یک هزینه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ماهیانه دریافت و به شما آی پی ثابت میدهند که هیچ وقت تغییر نمیکند.

شما آن آی پی را روی مودم خود تنظیم میکنید.

اما اگر قصد دارید یک آی پی خارجی ثابت داشته باشید تا از تحریم ها به دور باشید و بتوانید با خیال راحت در اینترنت فعالیت کنید باید یک آی پی ثابت اختصاصی خارجی تهیه بفرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید و به این مطلب امتیاز دهید.

نوشتن دیدگاه و امتیاز شما، برای ما مهم هست. اون رو با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب وبلاگ

آخرین مقالات آموزشی سایناسرور

خرید آی پی ثابت برای BingX + آموزش استفاده

متاسفانه فعالیت در صرافی ارز دیجیتال، با آی پی ایران به شکل بین المللی تخلف محسوب میشود. دلیل آن هم قرار داشتن نام ایران در لیست تحریم های بین المللی میباشد. خرید سریع دیدن همه تعرفه ها در نتیجه همیشه […]

what-is-ip-static

آی پی ثابت چیست؟ +کاربرد Ip Static

آیپی ثابت چیست؟ هر چیزی یا هر دستگاهی که در شبکه های داخلی یا در شبکه‌ی اینترنت فعالیت دارد یک آدرس دارد که به آن آی پی ( IP ) گفته میشود. حال این آی پی میتواند تغییر پذیر (Dynamic) […]

vps-mobile

خرید وی پی اس برای گوشی – بهترین سرور مجازی موبایل

اگر قصد خرید سرور مجازی یا VPS برای گوشی را دارید پیشنهاد میکنم به هیچ عنوان توضیحات این مقاله رو از دست ندهید. خرید VPS برای گوشی یکی از سوالاتی که همیشه از تیم ما پرسیده میشود این است که […]

تا شروع حرفه ای یک کلیک فاصله دارید.

  • پشتیبانی همیشه حاضر
  • کیفیت تضمین شده
  • بالاترین کیفیت

نماد ها و گواهینامه ها

آسوده خاطر خرید خود را نهایی کنید.

نماد اعتماد الکترونیک

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می‌نماید.

نماد اعتماد

لوگو ساماندهی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای لوگو به رسانه های بر خط هویت صاحب آن و صلاحیت وی را برای فعالیت احراز می نماید.

نماد ساماندهی

تماس بگیرید
021-44767889(مشاوره رایگان)

واتس اپ تلگرام
تماس تلفنی پیام در واتس‌اپ پیام در تلگرام
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x